“Erken seçim yok” diyor AK Parti; buna kararı onlar vermeyecek ki…

Türkiye’de son yerel seçimden bu yana neredeyse her gün, ülkemizde ‘erken seçim’ konuşuluyor.

Bunu doğal karşılamamız gerekir.

Ülkeyi 22 yıldır yöneten ve her seçimden ilk sırada çıkmayı başaran AK Parti, ilk kez son yerel seçimde ikinciliğe düştü ve sandıktan birinci parti olarak CHP çıktı.

Ne zaman böyle bir durum gerçekleşse, demokrasilerde, sandık birincisi ‘erken seçim’ talebini gündeme taşır.

CHP bunu ilk günden yapmak yerine gecikmeli gerçekleştirdi; son zamanlarda “Hemen şimdi” diye başlayan cümleler kurulsa da, başlangıçta istenip istenmediği belli olmayan bir flulukta konuşuluyordu konu…

Nihayet daha keskin cümleler duymaya başladık CHP genel başkanı Özgür Özel’den…

Sebep belli: İktidarın küçük ortağı MHP’nin lideri Devlet Bahçeli tarafından gündeme taşınmış ‘Öcalan’lı teklif, iktidarın büyük ortağı AK Parti’nin hoşuna gitmedi ve AK Parti genel başkanı da olan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan hoşnutsuzluğunu fazlasıyla belli etti.

Defalarca dile getirilmiş teklifi ağzına bile almayıp susarak…

Bahçeli, teklifiyle neyi amaçladığını tam anlatamadan, geri adım atmak zorunda kaldı.

İlk kez oluyor bu…

Şimdiye kadar MHP ne istemiş ve Bahçeli ne demişse sonunda gerçekleşen o istek ve uyulan da Bahçeli’nin istediği şey olmuştu.

Bu yeni durum, seçim tarihinin erkene alınmasıyla sonuçlanır mı acaba?

Yabana atılacak bir soru değil bu…

MHP’nin ülkeyi tam iki kez -2002 ve 2018’de- erkenden seçime götürmeyi başardığı bilindiği için özellikle…

Önceki erken seçim -2002- AK Parti ve CHP dışındaki bütün partilerin yüzde 10 barajına takılması sonucunu doğurarak AK Parti’ye iktidar yolunu açmış, ikinci erken seçim de -2018- Cumhuriyet’in 100. yılına yeni bir siyasi sistemle girilmesini ve Erdoğan’ın ‘tek adam’ olmasını sağlamıştı.

AK Parti’nin 22 yıl sürmüş iktidarının sonunu da, başlangıcında olduğu gibi, ‘erken seçim’ çağrısıyla yine Devlet Bahçeli getirebilir.

Seçim tarihinin çok erkene alınmasına pek hevesli görünmeyen Özgür Özel’in tavrını böyle bir beklenti değiştirmiş olabilir…

AK Parti sözcüsü Ömer Çelik’in konuya ilişkin açıklamaları böyle bir endişenin iktidarda da var olduğuna işaret ediyor.

Bir yandan “Daha önce de söylediğimiz gibi Türkiye'nin gündeminde bir erken seçim söz konusu değildir” derken, bir yandan da her gün seçim varmış gibi çalıştıklarını ifade etme ihtiyacı duyması bunun kanıtı.

Çelik’in aynı açıklamada “Kuşkusuz bugün bir seçim olsa yine aynı yenilgiyi tadacaklar” demesini de manidar buldum.

Hangi aynı yenilgiyi?

Son genel ve Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde AK Parti’yi büyük yenilgiden Cumhur İttifakı içerisinde MHP ile ortak olması kurtarmıştı. Yine de, Cumhurbaşkanlığı seçiminde ikinci tura kalındı ve güçsüz rakip o turda yüzde 48 oy almayı başardı.

Yerel seçimde ise, İstanbul ve Ankara başta olmak üzere bütün önemli büyükşehirlerin belediye başkanlıklarını kaybetti AK Parti; sandıktan ikinci parti olarak çıkabildi.

O yerel seçimde partilerin aldıkları oy oranları yapılacak ilk genel seçime yansıyacak olursa, yüzde 7’ye indirilmiş olmasına rağmen seçim barajına MHP’nin takılması pekala mümkün ve bu da iktidarın el değiştirmesini getirebilecek bir sonuca dönüşebilir.

Erken seçim ne kadar erken olursa iktidar da o kadar erken değişebilir.

Dediğim gibi, buna da kararı, sözcüsü tarafından yapılmış ve korkunun dağları beklediğini düşündüren “Cumhur İttifakı’nı susturmak mümkün değildir” açıklamasının geldiği AK Parti değil, onu 2017 sonrasında iktidarda tutan MHP verebilecek…

Meclis’in yeni yasama yılına başladığı ilk gün ve sonrasına damga vuran MHP lideri Bahçeli’nin Öcalan’lı girişimine suskun kalarak mukabele eden Erdoğan’ın tavrının, ortağı tarafından değerlendirmeye tabi tutulduğunu sanıyorum.

Oradan gelen mesajlar bu yönde.

Değerlendirme sonucunda “Bu kadar destek yeter” kararına varılırsa, seçim tarihinin yalnızca erkene alınmasını değil seçimin yapılacağı tarihin ilanını da Bahçeli belirleyecektir.

“Hazırız” dediğine göre Ömer Çelik, onlar da bunun farkında.

YORUMLAR (104)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
104 Yorum
  • Vatandas / 27 Kasım 2024 11:41

    Kendi ve parti çıkarına değil milletin ve devletin çıkarlarına göre hareket edilmelidir...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Kasım 2024 22:51

    Millet ekonomik yönden perişan.
    Bıktık ,usandık. Ev kirası ödeyemiyoruz.
    Hayırlı bir ölüm bekliyoruz.

    Yanıtla (7) (2)
  • Devlet / 27 Kasım 2024 08:55

    İmamoğlu gelir, hepinizi Avrupaya bile götürür. Haydi eller havaya !

    Yanıtla (1) (1)
  • Ali Rıza / 26 Kasım 2024 23:55

    Düz bir vatandaş olarak düşüncem şudur ki ; erken seçime bu iktidar yanaşmaz, yapmaz, nedeni de çok açık, ekonomiyi düzeltmeden seçimi göze alamazlar!..Ekonomi de öyle üç beş günde düzelmez.Seçimi kaybederlerse ki ihtimal dahilinde, mecburen kenara çekilmeleri gerekir, seçime kadar saltanat sürmek varken, durduk yerde bunu elinin tersiyle itmek, iş değil!. Seçim olmaz, seçim ekonomisi uyguluyacak güç yok!. Tarzan zor durumda (!)..

    Yanıtla (1) (1)
  • M.Kaya / 26 Kasım 2024 21:48

    Sayın yazar ve burdaki hazirun...Hiç boşına umutlanmayın chp zihniyeti iktidar olamayacak.
    chp ile birlikte olanlarda....

    Yanıtla (6) (12)
  • Objektif / 26 Kasım 2024 22:55

    Ülkenin ne durumda olduğunun bir önemi yok değil mi....CHP nin kötü veya iyi veya iktidara gelmemesi bunu değiştirmiyor...

    Yanıtla (1) (2)
  • Milliyetçi Okur / 26 Kasım 2024 21:48

    Anayasanın 116.maddesi uyarınca seçimlerin yenilenmesine 360 milletvekilinin bu yönde oy kullanması veya cumhurbaşkanının seçimlerin yenilenmesine karar vermesi ile olur. 600’de AKP’nin milletvekili sayısı olan 267’yi çıkardığımızda 333 kalıyor, yani 360 sayısına ulaşılamıyor. AKP istemediği sürece seçimlerin yenilenmesi kararı nasıl alınabilir…

    Yanıtla (4) (1)
  • Aritmetik / 26 Kasım 2024 22:50

    Bahçeli haydin seçime dediği anda AKP mecliste ne kanun yapabilir ne önerge engelleyebilir.
    Hiçbir şey yapmayıp 2028 i mi bekleyecek? Hem de RTE nin aday olamayacağı bir seçim....

    Yanıtla (2) (2)
  • Dedd / 26 Kasım 2024 20:37

    Adam oy hesabı yapmıyor sevmezdim ama gelecek seçimde 2 oyum MHP ye. Gerçekten iyi siyasetci.

    Yanıtla (0) (16)
  • Okur* / 26 Kasım 2024 22:13

    Aerık ayakta durmakta zorlanıyor,ak dediğine kara diyor, neredeyse küfüre varan laflar ettiği kişileri bir bakmışsın omzunda taşıyor! Bir siyasi öngörüsü sıfır, iktidar olabilecek kadrosu hiç olmadı,birtek ülke için çalışan milletvekili vardı onu da ak parti için feda etti ama iyi oldu.Cemal Enginyurt tek başına tüm MHP'li vekillerden daha iyi çalışıyor helal olsun.

    Yanıtla (9) (2)
  • DoğruyaDoğru / 26 Kasım 2024 21:51

    Bu zor günlerin sorumlusu AKP iktidarı....23 yıldır kötü yönettiler...

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 26 Kasım 2024 21:22

    Bahçeli tamamen oy kaygısıyla Öcalan çıkışı yaptı. Seçim garanti olsa tenezzül bile etmez.

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 26 Kasım 2024 21:20

    Muhalefet istemedikten sonra erken seçim olmaz. Ben yaparım olur dönemi çoktan bitti. İktidarın anayasayı değiştirmek için ve erken seçim kararı almak için yeterli vekili yok. Şu anda muhalefete muhtaçlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Emekli / 26 Kasım 2024 20:35

    Ülke zor bir süreçten geçiyor
    İktidar ve muhalefet at gözlüğü ile bakmaya devam ediyor
    Umut umtsuzlukta durmakta
    Allah yardım etsin

    Yanıtla (0) (1)
  • La havle / 26 Kasım 2024 19:46

    Bu memlekette birileri ahaliyi sistemli ahmaklaştırma makinesini 100 yıldır devam ettiriyor, insani zaaflarda havuç ve sopası....

    Yanıtla (4) (2)
  • Kanuni / 26 Kasım 2024 09:32

    Yüz kere de seçim yapılsa sonuç değişmez. Bir yıl önce genel seçimde birinci olamayanlar, yerel seçimde birinci olmuş. Neden acaba?

    Yanıtla (3) (12)
  • Sever / 26 Kasım 2024 19:34

    CHP ile DEM Parti ve diğer sol partiler, adeta kurmay zekasıyla hareket edip, oylarını tek yöne teksif ederek, başta İstanbul olmak üzere birçok yerde seçimleri kazanmışlardır.
    Bakınız; Türkiye genelindeki oyların yüzde 60-65’lik kısmı merkez ve merkez sağ oylar iken, seçimleri yüzde 39-40 oranında oy alan sol parti adayları kazandı. Buradan da anlaşılacağı üzere soldaki oylar, akıllı (matematiksel) bir şekilde konsolide edildiğinden bu başarı elde edilmiştir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur* / 26 Kasım 2024 22:18

    Montaj videolarla ahiretimizi yakamayız.Yaşam koşulları çok ağır, hukuk dünyanın gerisinde, haksız rekabeti alkışlayamayız,adalete susadık, hoşgörüyü özledik, sevgi dili istiyoruz, bereketli günler istiyoruz,ne solu ne sağı! Fakirlikten kurtulmak derdimiz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Sever / 26 Kasım 2024 19:36

    Seçim sandıkta yapılır ve sandıkta kazanılır veya kaybedilir. Sandıklara sahip çıkamayan partinin, seçimi baştan kaybedeceği bellidir! Bu yüzdendir ki, il ve ilçe teşkilatlarına çok iş düşmektedir.
    Siyasi partilerde, seçim işlerinden sorumlu olan kişilerin matematik zekasına sahip olmaları ve bu zekayı, kuyumcu terazisi hassasiyetiyle kullanmaları elzemdir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 26 Kasım 2024 18:57

    Sorunların sebebi olanlar sorunları çözemezler illa tövbe ve nedemetla. Sayın yazar safiyane umut ediyor ama nafile

    Yanıtla (3) (0)
  • Sever / 26 Kasım 2024 09:01

    Erken seçim; Gündem dışı.
    Gündem ekonomi; Geçim derdi.

    Yanıtla (3) (6)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 12:49

    Son iki söylediğin gündemler zorynlu kıldığı için seçim gündemde ya zaten.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sever / 26 Kasım 2024 18:31

    Bu gün “hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir” başlıklı misyonun; hakimiyeti, “devlet aklı”na devir edildiği günleri yaşıyoruz. Çünkü Cumhuriyet nesli misyonu eksiksiz yerine getirecek “aklı hür, vicdanı hür”, özgün, sorgulayıcı bireyler oluşturamadı.

    Yanıtla (0) (7)
  • Okur YZGT / 26 Kasım 2024 18:08

    Ben %48'in , 52'den büyük oldduğunu düşünüyorum.Neden Suud'da oy hakkı olmayanın 4 karısını peşine takıp Türkiye'de seçimin kaderini belirlemesini hiç gündeme getirmiyorsunuz.

    Yanıtla (6) (1)
  • Vatandaş / 26 Kasım 2024 17:46

    Erken seçim için 400 vekil gerekiyor. Mhp dahil olsa bile Erdoğan istemediği sürece seçim falan olmaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 26 Kasım 2024 16:19

    bahçeliden hala sadra şifa bir iş bekliyorsak büyük yanlıştayız.

    Yanıtla (11) (2)
  • Kararlı / 26 Kasım 2024 17:38

    Gölge etmesin başka ihsan istemeyiz. Seçim kararı alırsa bu ülkeye yapabileceği en iyi işi yapar ve siyasi hayatına nokta koyar.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur* / 26 Kasım 2024 15:00

    Seçim AKP MHP için sonun başlangıcı olacak gibi.Zira olumlu giden birşey yok, hukuk ihlalleri, yüksek enflasyonun bir türlü (22 yıl!) düşürülememesi, muhalefet belediyelerine yapılan haksızlıklar, kira fiyatları seçmeni canından bezdirmiş durumda Seçim erken veya zamanda olsun AKP gidecek.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar Okuru / 26 Kasım 2024 17:20

    Geçen seneden ders almamışsın belli ama gerçekler acıdır. Genel seçimde Erdoğan yeniden ipi göğüslerse o zaman ne yapacaksın?

    Yanıtla (2) (2)
  • buyursun gelsin / 26 Kasım 2024 17:14

    2018'e kadar Atatürk'ün partisine oy verdik,
    sanırım kendilerini pek iyi anlatamadılar ki Atatürk'ün kurduğu partinin içinin boşaltıldığını görüp “Bu kadar destek yeter” dedik.
    İktidar mı, onlar muhalefet yüzünden iktidar...

    Yanıtla (0) (2)
  • okur / 26 Kasım 2024 16:14

    madem seçime götürüp iktidarı düşürecek o halde şimdi ve son 10 yıldır niçin koltuk değneği oluyor?

    Yanıtla (6) (0)
  • M.ali / 26 Kasım 2024 16:04

    Ah işte son yerel seçimde sandıktan ikinci parti çıkınca tutustular zaten eğer ki yerel seçimlerde de birinci parti olsaydı bahceliden böyle bı cikis olmayacakti yine sus pus oturacakti.

    Yanıtla (3) (1)
  • haluk d / 26 Kasım 2024 08:55

    Sayin yazar Tayyip bey bundan sonra seçim mecim yok böyle basit işlerle uğraşamam derse ne olacak .

    Yanıtla (9) (4)
  • karar okuru / 26 Kasım 2024 12:50

    E akıldan uzak değil ama gene de ihtimal dışı. İzahını yapamıyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • Düşünceli / 26 Kasım 2024 17:34

    İzahı, halkın ezici çoğunluğu seçme ve seçilme hakkının elinden alınmasını kabul etmez. Günümüzün dünyasında birbiriyle sıkı ekonomik, askeri ilişkiler içinde yaşayan devletlerin Ortaçağdaki beylikler gibi bir kişi ya da dar bir zümre tarafından yönetilebilmesine de imkan yok. Hem halkın güvenlik ve esenliğini sağlamak için iktidar yetki ve sorumluluklarının paylaşılması şart. Hem de yetki ve sorumluluk sahiplerinin halkın rızasını almak, toplumsal barışı korumak için seçilmeleri şart.

    Yanıtla (0) (0)
  • Aritmetik / 26 Kasım 2024 15:34

    Bahçeli haydin seçime dediği anda AKP mecliste ne kanun yapabilir ne önerge engelleyebilir.
    Hiçbir şey yapmayıp 2028 i mi bekleyecek? Hem de RTE nin aday olamayacağı bir seçim....

    Yanıtla (5) (1)
  • BirOkur / 26 Kasım 2024 15:10

    Sayın Bahçeli yaş itibarıyla meclisin en yaşlılarından. Hakka daha yakın, sadece o yöne yürümesine bakar MHP’nin geleceği. Siz asıl ondan sonra seyreyleyin MHP AKP ittifakını.
    Not: 2028 de sayın Bahçeli 80 yaşında olucak.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 26 Kasım 2024 15:07

    Ülke meseleleri dağ gibi birikmişken Devlet Bahçeli bey sağa sola verip veriştiriyor.Partisinde demokrasi olmadığını için Devlet Bahçeli beye yanlışları, eksikleri, hataları söylenemiyor, çünkü direk kovulacağı biliyor.Devlet bey bugün yine garip konuşmalar yaptı ama yasa dışı altın işi yaptığı iddiasıyla kovulan üç milletvekili ile birşey söylemedi! Nerede bu gazeteciler,niye soru soramıyorlar?

    Yanıtla (14) (0)
  • ahmet uyar / 26 Kasım 2024 15:06

    erdoğan için seçim falan yok tarih olmuştur artık bahçelinin kuklası durumunda

    Yanıtla (4) (0)
  • Okurunuz / 26 Kasım 2024 14:21

    "Değerlendirme sonucunda “Bu kadar destek yeter” kararına varılırsa,................."
    Bunu aklınıza getiren nedir sayın yazar? CHP nin iktidara alternatif olması mı? İhtimal dışı şeyler üzerinden tahminde bulunuyorsunuz gibi geliyor bana. Hadi hayırlısı.

    Yanıtla (0) (1)
  • Mehmet Akif Büyükdere / 26 Kasım 2024 13:49

    Sayın yazar sizin temenniniz de erken seçim yönünde olduğu anlaşılıyor. İktidar değişimini çok istiyorsunuz ama buna CHP müsade edilmeyecektir biline

    Yanıtla (2) (6)
  • Nurettin yılmaz / 26 Kasım 2024 00:33

    Sinan Ateş cinayeti "halledilmeden", Altın kaçakçılığı yaptıkları iddia edilen 3 milletvekili soruşturması " temize çıkmadan " Bahçeli hiç bir şey yapamaz. İpin ucu Tayyip bey'in elinde.

    Yanıtla (25) (1)
  • İlkokullu / 26 Kasım 2024 01:33

    Devlet bahçeli erdoganin hilafına olduğu yerden milim kıpırdayamaz. Erdoğan'dan habersiz tuvalete gidecek olsa perincek karşılar:)))

    Yanıtla (24) (1)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 10:14

    Hiç bir şey olmaz. Bunu herkes biliyor. Bahçeli de. Kaçın kurası.

    Yanıtla (0) (0)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 10:13

    Kimin elinde ne olsa ne yazar. Gene seçim olur. Seçim kararını açıkladıktan sonra Bahçeli o konular açılsa ne olur açılmasa ne olur. Tencere dibin kara seninki benden kara meselesi yani. Kimse tencerelerin kapaklarını kaldıramaz merak etmeyin. Seçim de bal gibi olur. Görülecek hesaplar varsa daha sonraya kalır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hikaye / 26 Kasım 2024 13:31

    Doğru söylersin ,açıklasa ne olur açıklamasa ne olur.Adam Apoyu meclise davet etti oyu yüzde 1.5 anca indi.Erken seçim istese yine bişey değişmez.Oyveren kesim belli tapmaktan da öte bir inanç var.Böyle olduğu sürece eski hamam eski tas.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bir yaşlı okur / 26 Kasım 2024 13:09

    Genel Sağlık Sigortası affı gibi afla ilgili konular gündeme gelmeye başladığına göre erken seçim, çok uzak değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • Zekeriya / 26 Kasım 2024 02:17

    Seküler bir Türk vatandasi olarak ülkenin geldigi durum icin cok üzgünüm. Ülke tarihinin en büyük ekonomik krizini yasarken, icinde milyonlarca dünyanin en geri kalmis bölgelerinden gelen yabanci var. Ama yine de erken secime karsiyim. Su anda siyasal Islam denilen akilla baglantisini kesmis ideolojinin, en azindan su andaki versiyonun, tamemen yok etme sansimiz var. AKP'nin ülkeyi düzeltmesi imkansiz, sistem tamamen cöktügünde, altinda AKP kalmali.

    Yanıtla (11) (0)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 13:01

    Hah tam da bu. Chpnin neden erken seçim istemediğini düşünüp duruyordum ben de. İstiyor ki şartlar olgunlaşsın kendi ideolojisine göre. Erdoğan olmadığında bu imkan olmayacak çünkü. 22 yıldır Erdoğanı eleştirip de hiç bir şey yapmamasının gerçek sebebi buymuş demekki. Biz de de saf saf neler düşünmüştük hayal etmiştik. Bizim gibilere aptallığına doyma e mi denir.

    Yanıtla (1) (4)
  • Hasan hoca / 26 Kasım 2024 07:47

    Fehmi bey klasik gazeteci düşüncesi sistemi dışına çıkarak okuyucuyu aydınlatmaya çalışın derim.
    Dünya değişiyor, herkes değişiyor.. Ama bizde herşey çok çok çok değişti..

    Yanıtla (1) (0)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 12:55

    Hasan Hoca sen bir örneğini yap da gariban Fehmi Bey de öğreniversin zavallı.

    Yanıtla (0) (0)
  • pollos hermanos / 26 Kasım 2024 08:53

    Erdoğan'a seçime girme hakkı verilirse yine ezer geçer. Muhalefet kafasını kullanmalı ve zamanında seçim olmalı. O zaman Rte seçime giremez.

    Yanıtla (1) (5)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 12:53

    Chpnin bu kadar uzun yıllar iktidardan uzak kalmış olması ne edip yapıp iktidara gelmek istemesi damarını çok iyi kullanan Erdoğan Özelin ağzından girip burnundan çıkar ve istediğini gene alır.

    Yanıtla (0) (2)
  • başkan / 26 Kasım 2024 09:01

    1-Erken seçimi , sayın imamoğlu ve sayın yavaş istiyor.
    2- sayın erdoğan ve sayın özel erken seçim istemiyor. SEBEP NET... bugün bakıldığında erken seçimde adaylar ve kazanma ihtimali olan adaylar ,sayın yavaş ve imamoğlu .. Sayın Erdoğan ve Sayın Özel için en doğru sistem anayasa değişikliği ve parlementer sisteme geçiş. çünkü parlementer sistemde Erdoğan 1. parti olabilir, özel ise parti başkanı olduğu için direk başbakan adayı olur. erdoğan cmhrbşkn, özel bşbkn ....

    Yanıtla (3) (5)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 12:47

    Bu da Erdoğan için son seçim olur. Sence böyle bir hataya Erdoğan düşer mi. İmkanı yok düşmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Cahit Akkan / 26 Kasım 2024 11:23

    Fehmi Bey ben bu sefer Mhp nin bu guce sahip olduğuna inanmıyorum Chp sıralarından Meclis e giren Deva ve Gelecek partilerinin desteği ile Akp yola devam edebilir ayrıca seçim Iyi Parti nin de işine gelmez bence Mhp lideri artık böyle bir gücünün kalmadığını gördüğü için geri adım attı

    Yanıtla (1) (0)
  • Seçim / 26 Kasım 2024 12:44

    Güç dediğin ne. Seçim yaptırmak mı. Şimdi Bahçeli seçim yapılmasını ülkenin bekası için zorunlu görüyoruz dediğinde kim karşı argüman üretecek. Çünkü ülkenin hali bunu zorunlu kılıyor dediğinde kim itiraz edecek. Halkın kahir ekseriyeti de böyle düşünmüyor mu zaten. Güce ne lüzum var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bozkurt / 26 Kasım 2024 11:15

    Vah benim bir zamanlar%20 leri yakalamış, bence en az %50 potansiyeli olan milliyetçi kardeşlerim vah. Başbuğlar hırsı partiyi 75 lik ebedi lidere mahkum edip Akp nin açtığı yaraların pansumanı yaptı. Erdoğan'ı nasıl yeniden Başkan yaparız dan başka politika üretemez hale geldik.

    Yanıtla (16) (3)
  • Karar okuru / 26 Kasım 2024 12:40

    İyi parti de vardı ama. Kılıçdaroğlu boğazlayıverdi. Kurban Bayramı bile gelmemişti henüz.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 26 Kasım 2024 11:20

    Bahçeli, Öcalan açılımı ile AK partiye meydan okudu. Erdoğan buna kayyım ile cevap verdi. en son yapılan Erdoğan-Bahçeli görüşmesinde zulada bekletilen MHP'li vekillerin altın kaçakçılığı iddiaları çıtlatıldı. bir anlamda fazla ileri gitme dendi. Bahçeli, altın kaçakçılığı yaptıkları iddia edilen vekilleri istifa ettirerek karşılık verdi şimdilik. aynı işi yapan AK partili eski yeni vekiller işlerine devam ediyor. sıradan bir seçmen olarak seçimin çok yakın olduğunu düşünüyorum.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 26 Kasım 2024 12:38

    Sıradan başka bir seçmen olarak ben seçimin çok çok yakın olduğu savındayım.

    Yanıtla (4) (0)
  • adalet / 26 Kasım 2024 09:25

    seçim yazarın öngörüsü mü? temennisi mi?

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 26 Kasım 2024 12:37

    Öngörüsü ve deliller de sağlam. Ama temennisi de olsa ne olacak. Herkes temenni edebilir. Hatta bu iktidardan nemalanmayan kim böyle bir temennide bulunmaz ki. Ben de öngörü ve temenni konusunda yazara katılıyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 26 Kasım 2024 12:36

    Sizinde yaşınız müsait Ecevitin başbakanlığı döneminde senato için ara seçim yapılmıştı. Muhalefet beş senatörü de kazanınca Başbakan istifa etmişti. Genel seçimden sonra belediye seçimlerinde hüsrana uğrayanların kılı bile kıpırdamadı. Bırakın seçim kararı almayı ders dahi almadılar. Tarihin en büyük krizini bakalım kaç yıl daha yaşatacaklar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmet Feyyaz / 26 Kasım 2024 12:06

    Yazar , öyle olmasını istediklerini gerçekmiş gibi yazmış. Yazıdan bir bölümü seçip buraya almak ve dalgamı geçmek istedim ama yazının dalga geçilmeyecek bir cümlesi bile yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur yazar / 26 Kasım 2024 11:59

    İşimiz yine Bahçeliye kaldı. İpi çekecek, sandık gelecek falan. İyi de ne bekliyoruz. Yeni bir Akp mi? CHP daha seçim istediğine bile karar vermediğine göre. Bir mucize olup yeni bir kurtarıcı partimi mi başımıza gelecek. Valla yok, muhalefetten zerre umut yok. İktidar içinden MHP’ye kaldıysa işiniz zaten olmayacak duaya amin demek oluyor bu.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fethullah / 26 Kasım 2024 10:22

    Sizin anlayamadığınız da bu aslında,Ak parti normal seçim dönemine kadar seçim yokmuş gibi çalışır,yarın seçim varmış gibi de yine çalışır.

    Yanıtla (2) (4)
  • Berberoğlu / 26 Kasım 2024 10:07

    Bu iktidarın tarihten silinmesine katkısı olacak her kim olursa olsun ülke adına çok büyük hizmette bulunmuş olacaktır.

    Yanıtla (7) (0)
  • hateml / 26 Kasım 2024 08:35

    taha kıvanç şöyle yazardı: akparti erken seçime şu şartlarla gider:
    1. chp ve diğer küçük partilrlr anlaşarak.başkanlık sisteminden parlementer sistemine dönmek şartıyla.
    2. başkanlık sisteminin chp nin eline geçmesini istemez
    3. muhalefet partileri bölük pörçük seçime girer ve akparti 2002 deki gibi yüzde 36 ile birinci parti olur ve seçimi kazanır

    Yanıtla (0) (2)
  • Vatandas / 26 Kasım 2024 01:59

    Sayin Fehmi Bey yilardir erken secim diye yazdiniz oldugunu hic görmedik, miletvekillerinin emekli vekil olabilmeleri icn 2 yıl vekillik görevlerini doldurmalari gerektigi icin erken secim zor olmasida gerekmiyor eyalaet adimina gecilmeye calisilmadikca fakat AK parti 25 altina düserse anketlerde bir kabine degisimi erken secim karari górecegimize süphe yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • Etem / 26 Kasım 2024 01:20

    O ikili birbirine göbekten bağlı. Ucu iki tarafa da değen birçok araştırma önergesini mecliste red ettiler. Olası bir kavgada açılacak bir sürü dosya var. Ayrıca kendilerinin de birbiri hakkında tuttuğu gizli bilgileri içeren dosyalar olduğu muhakkak. FETÖ’den çok şey öğrendiler.

    Yanıtla (21) (3)